Friday, December 3

Adakah Perempuan & Lelaki Sudah Menjadi Sama?????

بِسْمِ للَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ


Sudah tentu perempuan & lelaki tidak mungkin menjadi sama atau pun serupa.....
Dari segi luaran sudah terang2 perempuan memang berbeza dengan lelaki.....
Orang lukis cartoon perempuan pun berbeza dari cartoon lelaki kan.....
Kalau nak di banding kan tahap emosi, perempuan lagi beremosi dari lelaki.....(jangan marah, pendapat je)
Perempuan lebih penyayang dari lelaki tetapi orang cakap lelaki lebih ramantik, tu pun tak same.....
Dan bnyk lagi la sifat2 perempuan ni mmg tak same dengan lelaki.....
Tapi kenapa aku tulis tajuk post ni perempuan & lelaki sudah menjadi sama????


Perempuan zaman sekarang dah semakin matang & bebas seperti lelaki.....
Perempuan semakin yakin & berani mencuba apa yg orang lelaki selalu buat.....
Dan ini menyebabkan orang perempuan telah sedikit demi sedikit menganak-angkatkan tabiat & perangai orang lelaki ini menjadi tabiat & perangai mereka sendiri.....
Dan ini menyebabkan aku meluat melihat perempuan yg telah menganak-angkatkan tabiat &  perangai orang lelaki.....

Jadi senang cerita, aku meluat tngk perempuan yg buang sampah merata-rata & perempuan yg merokok.....(walau kadang2 aku mmg meluat ngan perempuan tanpa sebab)
Ape pendapat korang, korang setuju tak kenapa aku meluat dengan perempuan yg buang sampah merata-rata & yg merokok.....
Bukan aku nak cakap aku tak meluat tngk lelaki melakukan perkara yg same, aku same2 meluat la.....
Cume hari ni focus kat perempuan je.....
Kat Egypt ni, orang perempuan Egypt ni buang sampah kat tepi jln mcm buang air dlm jamban je.....
Takde kesedaran sivik & takde tatasusila seorang perempuan yg penyayang dan cantik.....
Kat Malaysia, nak tngk perempuan hisap rokok atau shisha mmg dah slalu sgt, mcm sedut oxygen.....
Kat Egypt lak, shisha tu tak pernah nmpk plak, tp rokok tu bila pergi bandar2 besar selalu je nmpk perempuan Egypt hisap rokok.....



Adakah korang rase orang perempuan sudah hampir menjadi same seperti lelaki?????
Mungkin bukan dalam semua perkara tp sesetengah perkara.....
Adakah ini kesamarataan yg di minta oleh orang perempuan?????
Aku tak pasti, yg aku pasti perempuan adalah insan yg lemah lembut, rajin, penyayang, ambil berat, cantik, indah budi bahasa & mcm2 lagi.....
Tp bila dia org melaku kan ape yg org lelaki selalu lakukan, hilang sume2 benda yg aku cakap tadi.....
Orang perempuan jgn marah ek ape yg aku tulis ni.....
Nak cakap realiti yg di hadapi sekarang je.....
Tak nakla perempuan jadi mcm lelaki.....
Dah la zaman sekarang lelaki mati awal, takkan la lpas ni perempuan nak mati awal same2 ngan lelaki.....(lelaki jgn marah plak ek dgn statement ni)
Till next time....
Cao.....

Thursday, December 2

Hati.....Sakit Hati.....Hati-Hati (*_~)

بِسْمِ للَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ


Hati dalam Bahasa Inggeris ialah liver.....
Kan kan kan?????
Tapi bile orang nak cakap "kau hancurkan hati ku" dalam Bahasa Inggeris dia orang cakap "u broke my heart".....
Kan kan kan? tapi jgn confuse ek sebab aku ckp pasal hati=liver dan bukan heart=jantung.....
Tapi tak kish la mane2 pun.....
Hati ni kan satu organ yg paling besar & penting dlm badan manusia.....
Kalau korang sume tak percaya, korang try buka badan korang & compare setiap organ dalam badan korang.....
Ape fungsi hati ni ek?????
Kalau fungsi hati dlm perubatan aku tau la skit2 macam detoxification, simpan glucose & lebih 498 lagi fungsinye.....
Tapi adakah itu saje fungsi hati?????

Aku rasa lakan, antara fungsi2 hati yg lain:

1. Mungkin tempat simpan perasaan
    - orang kalau ingat sesuatu benda dia org ckp "i'll keep in my mind" tapi bile cakap pasal perasaan dia orang ckp " i keep u in my heart"

2. Mungkin tempat simpan nafsu
    - orang yg kejam2 tu kan orang selalu refer mereka sebagai orang yg tiada hati perut

3. Mungkin juga tempat simpan kepuasan diri
    - orang yg slalu bace blog org pas tu tulis comments yg tak membina kat blog orang lain sebab mereka tak puas hati atau pun iri hati ngan blog orang lain. lepas dah tulis comments dia cakap "puas hati aku" plak

4. Mungkin juga tempat simpan rase sakit
    - sebab orang slalu rase sakit hati bila tak puas hati atau tak suke dengan ape yg didengar atau dilihat. dia org cakap "sakit hati aku ngan blog ni, asal la bnyk org tngk blog dia ni"

Nevertheless what the functions of our hati/liver, we should take a good care of it.....
If we somehow neglected & forget to take care of our hati/liver, we might get some disease that involve & related to our liver/hati.....
Disease of hati/liver sometimes can be cure & sometimes can't & if our hati/liver can't be cure anymore we might die from hati/liver disease.....
Jadi kite sume kena hati-hati.....
ISLAM jugak sruh kite menjaga hati kite kerana hati yg gelap & kotar susah utk menerima hidayah.....
Till next time.....
Cao.....

wrestling?

sblm ni post ttg evolution utk tech mouse..tu ok a kan..lg canggih ..
td,smbil usha video kat utbe jumpa plak video nih.,
psl evolusi sport arm wrestling..wtfish...lwk gile seyh..papepon layan jer lar..
haha

some cutscenes:




time ni ok ag...


tgk..dah strt dah..haha



pelik tol lol zmn skrng..=P
klik utk usha lebey lanjut

evolution of mouse..


=D

Wednesday, December 1

Mansoura Lenyap di Pagi December

بِسْمِ للَّهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ




Aku nak letak gmbr jele.....
Walau Egypt tak ade snow mcm kat UK ke atau US ke atau kutub utara @ selatan ke atau mane2 la tempat yg ade snow.....
Tp ni la pemandangan waktu pg hingga pukul 2 tengah hari di Mansoura, Egypt.....
Berkabus mcm dlm cite the fog.....




Kawasan stadium universiti Mansoura





 Kat lebuh utama Mansoura




 Kuliah perubatan universiti Mansoura




Sekitar universiti Mansoura 




 Sekitar universiti Mansoura 2




 Kawasan pertanian Mansoura




Sekitar universiti Mansoura 3