Thursday, December 16

cerita, cerite, ceritu...^^

salam a'laikum...

huhuhu...
cahaya dgn cahaya jadi nye terang,
cahaya dgn gelap jadi nye malap,
gelap dan gelap jadi nye hitam.

*(huhuhu...aku pon x paham kui3)

hari ni bilik macam kapal pecah, nak kene kemas nasib baek ade vacuum senang la sikit keje x yah nk menyapu...maklum lah org bujang huk3
hari2 malas..
buku x diusik..
kelas x d*t*ng..hahaha
makan banyak...
mandi pon x..
tgk movie sampai malam...
pergh nak jadi ape dah nih mungkin prototype kot...huhu

btw exam nak dekat, ade kate 20 hb jan..ade kate 23 hb jan...
dah nk kene revise dah nih..skung kene start takut nnti x sempat..peh cam pantun 2 kerat huhu

ade satu cerita aku terbaca dalam sebuah buku...tajuk:cerita ttg *dia (*nabi nuh a.s)

pada suatu hari ketika nabi nuh d atas kapal, dtg seekor syaitan menyerupai seorg lelaki tua dgn niat hendak merosakkan jiwa pengikut2 nabi musa a.s, lalu nabi nuh menghalu syaitan itu pergi.

sebelum pergi syaitan pun berkata:
"5 perkara yg akn bertindak memusnahkan manusia.3 drp nye aku aku beritahukan kau manakala 2 lagi aku tidak akn aku memberitahu nya."

lalu allah memberi wahyu kapada nabi nuh bahawa perkara yg 3 itu tidak begitu d perlukan, suruhlah ia memberitahu 2 perkara yg cube d sembunyikan.lalu syaitan berkata:
"2 perkara yg akn merosakkan manusia iaitu hasad dengki dan haloba. hasad dengki telah menyebabkan aku d laknat dan dicop sebagi syaitan yg d rejam. adapun haloba telah menyebabkan adam d keluarkan dari syurga. kini aku telah berjaya ape yg aku cita-citakan dan telah berjaya mengeluarkan adam dari syurga."

huhuhuhu...
sempoi n enjoy...! stdy2..!!!! *nk tgk movie satu lagi boleh?..huk3..xD




3 sermon of mummies:

Kimmy Ai said...

zero movie.. (^________^)

good luck in study n exam~~

malaysia_ku1 said...

hehehe,,
insya allah...gd luck jugak!

Amy Syaquena said...

As'salam..

Good luck ye..

p/s: 1st time berkunjung di sini, im follow you & salam perkenalan ye..

Post a Comment