Sunday, August 16

cuti yang indah,h1n1 yang makin teruk di tanah airku..

salam sume kwn2..genap rinie,dah dkt 4 minggu dah aku dok kat mesia nih..mcm besa,bla blik sini,aku jadi lbih bebas dan sronok dari dok mesir sbb aku nak kna stadi truk gk la,tp xde rjin sgt pn,bla mls2 tuh,aku la owg pling pmalas kt msir,pnah semingu ape pn xuat,tp klu rjin,aku kot pling rjin kt mesir,tp xleh lwn la pmpuan,rjin terlebih,haha..tgk adik2 pmpuan aku 3 owg kat umah dah la,stadi mcm nak spm,pdahal xde exam besar mana pn..aku dok mesia,aku ngn abah aku la laki,adik laki aku dok kt mrsm taiping,jmaat mingu dpn,br dia blik brcuti,leh gk smbg2 dgn dia.adik pling aku rpat wlupn beza umur 4thn,hehe..spnjg dok mesia,ade jer suka duka aku tmpuhi..dugaan nak g masjid,spnjg jalan kat taman aku ada anjing liar yg berkeliaran sampai tiga ekor uat aku nak g masjid,x leh salu mcm kat mesir..suma sbb trauma pnah kena kejar ngn anjing,haha..tapi,tekad aku,stat bulan ramadhan,aku nekad untuk pi masjid tiap2 waktu mcm kat mesir,doa2kn aku ok kwn2.,sronoknya bla dapat jln2 dgn anas kat alor staq nih,dulu,aku ngn anas dok rnda kat mesir ja,skrg leh rnda kat tnah air sndiri..citer pasal si anas nih,dia nih kat aloq staq,umah dia x la jauh sgt wlupn taman mmg x sama,pastu dia lak 1 matrik dgn aku,satu bangunan asrama ngn aku lak tu,tp yg klakar,aku x pnah nmpak pn anas,haha..tp ternyata,aloq staq xdela segempak kl..xde pape menarik,lpas ari kuar ngn anas,aku cuma melepak kat umah dgn tnpa keja nk uat..alhamdulilah,dengan jaya aku lulus suma subjek,ayah aku blikn aku laptop,tuh ari2 mgembirakan aku..dulu,dok guna lapto owg,aku bkn suka pn guna laptop2 owg nih,tp dulu parent aku xde duit g nk bli,nih pn dapat bli sbb hasil parent aku simpan duit tiap2 bulan masa aku dok mesir..pape pn,aku trima kasih kat afiq sbb byk kali bg pnjm laptop dia,segan aku ngn dia..huhu..aku dok umah,xde ar lpak sje,aku ade gk uat keja nak settlekn dokumen untuk hantar kat pejabat jpa di putrajaya..dah settle suma dokumen,aku pn brgkat la g kl,tido umah paksu aku kat taman cheras utama..aku pi ari slasa mingu lpas,dok cdg nak dok lma ckit,sbb slesa dok umah bujang paksu aku,tp,dugaan lagi menimpa aku,ayah aku ditakdirkan oleh Allah xciden ptg rabu..dgr owg bgtao ayah aku kat icu di zon merah,aku mula memikirkn bhawa aku x sggup kehilangan seowg ayah time2 aku ckup2 memerlukn dia..aku jadi gelisah,aku bukan superman,aku juga bisa nangis,hehe..tp aku x nangis,aku than jer,cuma mmg sebak ar..esok pg tuh gak aku blik,tapi cuti aku kat kl tak sia2..paksu aku blanja aku mkn mcm2 kat kl,suma tmpt2 mewah2 yg tak pnah aku jejakkn kaki pn sepnjg aku idup,hehe..pastu,paksu aku blanja aku baju 2 helai,suar jean 2 helai,dgn kelegkapan2 laptop baru aku nih..bli baju n suar kat alamanda dan jusco cheras,bli alat2 laptop kat lawyat jela..alhamdulilah,skrg ayah aku dh mkin sembuh,masa aku blik,ayah aku msih truk g,tp x dlm kritikal la..cite pasal h1n1 yg mkin menular nih,aku rse plik nape owg bla aku pkai mask,msti diowg nk usha aku mcm artis...haha..diowg2 yg x pkai mask tu la nyusahkn owg,pkai jela,tuh 1 iktiar kita,tapi klu kena jugak,tuh keja Allah kan..pape pn,kita kna jaga diri kita,makan byk mknanan yg ada vitamin c,insyallah kita sihat,x sakit dan x mudah dijgkiti h1n1 selsema BABI nih...sakit ati toi aku dgn BABI,nyusahkn owg ja,hahaha..pape pn,kta kna yakin,nih suma keja yahudi,diowg create virus,diowg la uat ubat..pastu jual,untung brjuta2,berbilion,yela,nk cover ekonomi diowg jatuh gara2 owg boikot brang diowg kan...kta doakn agar Allah hancurkn diowg,biar h1n1 tuh,kna kat diri diowg sndiri,owg yahudi sndiri akn mati,last2 diowg akan rugi balik...ok geng,aku doakn kowg suma sihat,yg dok mesir tuh,stadi elok2,nanti blik,pastikn anda pakai mask,malaysia dh truk,dh rmai yg mati,yg aku tao br2 nih,,dh 56 owg,la nih xtao la,x bca brita sgt aku nih..rsa,dok mesir lagi slmat dari dok mesia,babi msih kelihatan bergantung2 kat kedai2 cina,di kandang2,sedangkn mesir,dh bunuh abis dh babi..ok,slmat bercuti,nnti ada pape lagi,aku kongsi lg dlm blog songo nih..majulah drsongo untuk negara,sekian....

0 sermon of mummies:

Post a Comment